35,2068$% 0.3
36,7672€% 0.92
44,3202£% 0.7
2.968,33%1,32
2.622,74%1,01
9.724,50%-0,42
Xanthopoulou, İZDSO’nun Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi’nde (AASSM) dün akşam verdiği, Bahar Biricik’in solist olarak görev yaptığı, kadın besteci Ebru Güner Canbey’in eserlerinin yanı sıra, Cemal Reşit Rey’den Keman Konçertosu, Yannis Konstantinidis’nin Dodecanese Suite No.1 ve Mikis Theodorakis’in Zorba Süitinin seslendirildiği konserde İzmirli sanatseverlerce ayakta alkışlandı.
AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Xanthopoulou, 5 gündür İzmir’de olduğunu, kentin tarihi ve sanatsal kimliğiyle Türk insanının sıcakkanlılığının ve Yunan halkıyla benzerliğinin kendisini hayran bıraktığını belirterek, ”Tepkilerimizden yemeklerimize kadar her şeyimizin aynı olduğunu İzmir’de bir kez daha gördüm” dedi.
Klasik müzik dünyasında az sayıda kadın besteci ve şef bulunduğunu, ”erkeklerin tekelinde” kabul edilen meslekleri seçen birçok kadın gibi, kendisinin de zorluklarla ve önyargılarla mücadele ettiğini ifade eden Xanthopoulou, çalıştığı birçok ülkede ve orkestrada yöneticilerin ve orkestra elemanlarının kadın şefe ilk başta tereddütle yaklaştığını, ancak bir-iki provadan sonra ”aradaki buzların eridiğini” söyledi.
-”KADININ EVDE OTURMASI ÇOCUK BAKMASI BEKLENİYOR”-
Xanthopoulou, en gelişmiş ülkelerde bile aynı önyargılarla karşılaşıldığını anlatarak, şöyle konuştu:
”Pilotluk, yönetmenlik, şeflik gibi birçok meslek var kadınların az sayıda olduğu. Kadının evde oturması, yalnızca çocuk bakması ya da kendisi için uygun görülen işlerde çalışması bekleniyor. Ben de bulunduğum yere sayısız zorlukla mücadele ederek geldim. Bir şef olarak kendinizi geliştirmenin tek yolu konsere çıkmaktır, ancak bunu yaparken, bunu yapabileceğinize insanları inandırmak için kendimi kanıtlamak için erkeklere oranla çok daha fazla çalışmak zorunda kaldım. Seyirci ise size kucak açıyor, sizi orada görmekten mutlu oluyor, tek sorun o önyargıları kırıp konsere çıkabilmeniz, çıkınca sorun yaşamıyorsunuz.”
Türkiye’de ilk kez çalıştığını, turist olarak bazı yerleri gördüğünü, ancak İzmir’e ilk kez geldiğini söyleyen Xanthopoulou, İZDSO’nun yakın ilgisi ve sanatsal becerisine hayran kaldığını kaydetti.
AASSM’nin İzmir ve İZDSO’nun şansı olduğunu ifade eden Xanthopoulou, şunları kaydetti:
”Dünyanın birçok yerinde orkestralar, konseri verdikleri mekanda provalarını yapma şansına sahip değiller, tabii Berlin Filarmoni değilseniz. Bu mekanda prova yapıp, aynı yerde konser vermek büyük şans. Çok iyi bir orkestra. Beni çok sıcak karşıladılar ve ilk provadan itibaren yüzde 100 performans verdiler. İzmir orkestrası, salonunun güzelliği, sanatçıların yeteneği ve kadın şefe tamamen önyargısız olmasıyla beni kendine hayran bıraktı.”
İZDSO Müdürü Akgün Çavuş da bu özel konseri düzenlemekten ve bir kadın şefle çalışmaktan mutluluk duyduklarını söyledi. Kadına verdikleri değerin altını çizmek için kadın şef ve solist ile sahneye çıktıklarını, bir kadın bestecinin eserini seslendirdiklerini belirten Çavuş, izleyicilerden çok olumlu tepki aldıklarını kaydetti.
İZMİR ÇETESİ ÇEŞME’DE
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.