DOLAR

34,5467$% 0.18

EURO

36,0147% -0.62

STERLİN

43,3470£% -0.52

GRAM ALTIN

3.005,41%1,48

ONS

2.705,79%1,29

BİST100

9.549,89%1,94

a

ELİAÇIK: AZRAİL BU ÇOK ALİM ADAMDI DEMİYOR…

İlahiyatçı-Yazar İhsan Eliaçık hoca, insanlar için sadece korkuyu çağrıştıran ölümün aslında bir eşitlenme olduğunu söyledi. Eliaçık hoca, " Azrail, bu çok âlim adamdı, dil biliyordu, kıymetliydi o halde bunu öldürelim mi, öldürmeyelim mi? diye sormuyor" dedi.

 Günümüz müslümanlarının birçoğunda eşitlik deyince bir ürperti söz konusu olduğunu, bunun sadece solculuğa ait bir kavram olduğunu sandıklarını belirten Eliaçık hoca, ” Hâlbuki sol, bunu dinlerden; Kur’an’dan, İncil’den, Tevrat’tan almıştır. Şimdi Mekke’deki mücadele aslında bir adalet ve eşitlik mücadelesidir. Eşitlikten müşrikler korkar. Hz. Peygamber’e Ebu Cehil gelir ve der ki: “Senin dinine girdiğimde bana ne var?” Hz. Peygamber de şöyle cevap verir: “Şu yanımda oturan siyah yüzlü Bilal’e ne varsa, sana da o var”. Buna karşılık Ebu Cehil’de “Öyle din olmaz olsun” der ve çekip gider. Yani adam “ben kölem olan birisiyle aynı yerde oturamam” diyor. Onlara göre yoksulla, fakirle, özürlüyle, kadınla, cariyeyle aynı mecliste oturmak uğursuzluk getirir. Allah, onları da fakir eder, uğursuzluk onlara da bulaşır şeklinde saçma bir anlayışa sahipler. Güçsüz insanları insan yerine koymuyorlar. Hz. Peygamber çıkıp da “fekku rakabe (kölelere özgürlük)” (Beled;13) deyince; “Yanlarınızdakiyle eşit hale geleceksiniz, bunun için niye vermiyorsunuz” (Nahl; 71) deyince; “Allah yeryüzündeki rızık ve rızık kaynaklarını insanlar eşit bir şekilde kullansın diye yarattı” (Fussilet; 10) deyince bunlar çılgına döndü. Günümüzde de böyle değil mi? Aynı düşünce yapısındaki servet sahiplerine gidip, aynı şeyleri söyleyin rahatsız olacaklar. Bir defa Hacc, tamamen eşitlik ritüelidir. Namaz’daki saf düzeni tamamen eşitliği öğretir. Bir Müslüman eşitlikten nasıl rahatsız olabilir? Eşitlikten rahatsız olan bir adam zihnine Âdem fikrini, Allah’ın yaratma fikrini yeterince sokmamıştır. İstediğin kadar malın mülkün olsun, İstediğin kadar profesör ol, istediğin kadar kitap yaz, istediğin kadar âlim ol, istediğin kadar yetenekli ol; on beş tane dil bil, bir çobanla, herhangi bir insanla, öldüğünde mezarın altında böceklere yem olup aynı muameleye tabi tutuluyor musun, tutulmuyor musun? Böcekler senin beynini “dahi” diye yemiyor mu? Ayrıcalık mı oluyor, ne oluyor?” diye konuştu.

AZRAİL BU PROFESÖR MÜ DEMİYOR?
Ölümün de bir eşitlenme olduğunu vurgulayan Eliaçık hoca, ” Ölünce eşitleniyor muyuz, eşitlenmiyor muyuz? Bu ne hazin bir sondur. Azrail, bu çok âlim adamdı, dil biliyordu, kıymetliydi o halde bunu öldürelim mi, öldürmeyelim mi? diye sormuyor. Bir anda gidiyorsun. Bakıyorsun ki ölümden sonra da sıradan dediğin, siyah yüzlü dediğin, çoban dediğin, avam dediğin adamla aynı muameleye tabi tutuluyorsun. Kurtlar ve böcekler bile “bu profesör beynidir, zengin beynidir” diye ayrımcılık yapmıyor. Dolayısıyla ölümün verdiği mesaj da eşitliktir ve Müslüman’ın da bundan rahatsızlık duymasına gerek yoktur. Şimdi bunu İntifâr Sûresi’nin 7. âyetine bağlayalım. Adalet ve eşitlik kelimesi âyette peş peşe kullanılır. Kelime köklerine uygun bir çeviri yaptığımız zaman âyet şöyle der: “Allah insanı yarattı, eşit kıldı ve adaletli yaptı: Ellezî halagake fe sevvâke fe adeleke.” Yarattı, tesviye etti, düzgün kıldı yani eşit yaptı ve dengeli kıldı diye çevrilir ama “dengeli kılmak”, “adaletli yaptı” anlamındadır” dedi. (KURANI HAYAT)

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

TEOMAN PAŞA VEFAT ETTİ!

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.